torsdag 5 februari 2015

Blodig operation

Idag har jag opererat i munnen, inte trevligt men allt har gått betydligt bättre än förväntat. Min ena framtand är ett implantat (efter en cykelolycka för tusen år sedan) implantatet har suttit i nästan tio år men tandköttet ovanför tanden har gått i sönder. En operation var nu nödvändig. Jag behövde lägga in lite syntetiskt ben och transplantera lite tandkött. Tandköttet skulle tas från gommen. Jag skulle bara få lokalbedövning........................jag övertygade tandläkaren att lite eller helst mycket lugnande var nödvändigt. I två nätter har jag gruvat mig för detta. Tandläkaren var väldigt lugn och proffsig. Operationen tog ungefär en timme och jag var lugn och sansad hela tiden, jag kvävdes och dog inte, som jag var rädd att göra. Nu på eftermiddagen har det blött lite från och till men jag har inte särskilt ont och jag har kunnat äta en hel hög med pannkakor.

och så här ser det ut nu........
Lite blodigt men jag tror och hoppas att det kommer att läka fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar