torsdag 6 april 2017

Om att vara helt själv

Fast det var jag ju inte riktig, Lusen var ju där också😊
I lördags hade jag anmält oss på WE-träning på klubben. Det visade sig att ingen kunde följa med som hästskötare. Vad gör man då???
Jo man fixar det själv. Packa, lasta och köra själv är inga problem, det som jag inte hade koll på var hur Lusen skulle ta det att bli fastbunden i transporten medans jag sadlade osv. 
Det visade sig att det var inga problem, hon stod så lugnt och fint. Jag kunde tom lämna henne för att förbereda transporten för hemfärd, dvs lägga godis i krubban så att hon senare vid lastning skulle stå kvar så jag hann och stänga om henne. 
Allt gick jättebra. 

Det gick ganska bra på träningen också. På framridningen fick vi till fina samlade galopper i båda varven och sen på träningen gjorde vi både grinden och side-pass super bra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar