onsdag 28 november 2018

Rehab Dag 1

Hos vet igår. Trolig inflammation i både kotled och rygg. Kortison och tuppkam. Tog över fyra timmar att komma fram till troligen.... och massor med röntgen. Ser tusenlapparna flyga och inser att jag förmodligen är orsaken. Dålig ridning, överbelastning och fan vet vad jag ställt till med. Dålig utrustning också förmodligen. Fan fan fan. Och stackars lus som har ont. Men det har hon väl inte idag. Allt som hon fick insprutat igår måste ju ha hjälpt mot smärtan.
Idag är alltså dag ett i hennes rehab. Boxvila med bandaget på benet kvar. Blodet på ryggen är också kvar. När jag kom såg hon deppig ut. Stod och hängde med allt em-hö liggandes kvar. Jag började med att känna på ben och hovar. Alla lika varma eller kalla. Inget konstigt. Kratsade och ryktade. Lyssnade på magljud, hörde lite kurr. Gav två äpple som hon åt tveksamt av. Jag hämtade kärran och började mocka lite. Då piggnade hon till och började äta. Är nog uttråkad av att stå i boxen. Lilla lus. Jag stannar en stund och pratar och kliar och ger lite morötter. Det här ska nog bli bra så småningom om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar