måndag 3 augusti 2015

Sommar igen

Nu blev det varmt och skönt igen. Hösten var nog bara på tillfälligt besök. Jag började dagen med ett långpass. Ponnyn hade täcke på sig på natten dels för höstregnen men också för att det bara skulle vara runt tio grader på natten. Tänkte att om han står dyngsur i den temperaturen så kommer han nog att frysa. Nu på morgonen var det nästan tjugo grader så jag tänkte springa till stallet. Ta av hästarna täckena och sedan springa hem. Ca 13 km men jag skulle springa långsamt. Tänkte väl inte direkt på att jag dagen innan sprang intervaller. Inget konstigt med det. Det brukar gå bra att springa efter intervaller. Men just dessa gav mig mjölksyra redan på första intervallen. Kan väl säga att låren vara sura idag...... 

Till stallet gick ok även om det var trögt. Men sen från stallet och hem. Fy fasen pest är nog en underdrift. 

Väl hemma blev det en snabb dusch sen åkte jag och dottern till Skånes djurpark. Fy vad trött och seg jag var. Men trevligt hade vi. Kollade djur, lunchade och åt mjukglass till efterrätt. Bra dag. 










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar