måndag 3 augusti 2015

WE P&R

Igår var jag med på en träningstävling i Höganäs. Endast två moment teknik och speed. Jag hade anmält till LC men när jag kom dit så tog jag LB också, kunde ju lika gärna passa på och träna. Dotter fixade ponnyn kvällen innan, borsta, putsa och knoppa. 

I Höganäs sken solen och allt var fantastiskt. Framridningen gick jättebra. Ponnyn var mjuk och fin. Han lyssnade. Och var väldigt med på noterna. 












Första klassen, LC. Missade att det var skritt på tunnorna, travade igenom dem, visserligen bra men det skulle ju var skritt, blev en trea tror jag.
 Hindret funkade om än väldigt tveksamt, ponnyn tvekade och tog sen ett skutt, märkligt blev det men vi kom över utan att riva.
Bordet kom vi inte ens nära, det var rött och superläskigt.
Däremot så gick klockan jättebra, ponnyn behöll formen i ryggningen.
Både enkel- och dubbelskalom gick alldeles lysande. I speeden ungefär samma resultat förutom att vi flög över hindret. Jag är jättenöjd med vårt resultat. 































I LB ingick även lansen. Den dödade fullständigt min armbåge. Det gick hyfsat i tekniken men i speeden kunde jag inte hålla ut lansen tyvär. Hindret gick fint här med även om jag  i tekniken tappa lite av balansen så hoppet blev svajigt men i speeden hoppade vi som vi aldrig gjort annat. 



















Resultatet blev 60% i LCn och 61% i LBn. En superkul träningstävling. Vet lite vad vi behöver träna på och är sugen på en riktig tävling igen. 























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar