tisdag 8 augusti 2017

WE-träning för Astrid Hedman

Astrid Hedman är en svensk tjej som bor och jobbar i Portugal. Där rider hon bla WE på superfina Lusitanos. Hon bloggar om det på Hippson. 
Någon gång per år kommer hon till KUSK och håller träningar. Jag har velat vara med tidigare men det kostar en del så jag har inte haft möjlighet tidigare. Men nu så....fick jag ihop de där 650 spännen och var med. 
Vi åkte till stallet tidigt och fixade Lusen, gjorde henne riktigt fin med fisknät i mannen och nya benlindor och ett nytt matchande schabrak, hon var så fin. 
Det kände hon nog och tog träningen på största allvar, mjuk och arbetsam. Det fanns några läskiga hörn där hon blev lite spänd men hon jobbade på ändå. Min fina, fina Lus. 
Vi fick mest träna på parallellslalom, i olika gångarter och även tre tunnor som jag har svårast med. Vi avslutade med att rida en hel bana. Det var så kul OCH vi hade tur med vädret, inte en vattendroppe fick vi på oss☺








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar