onsdag 31 juli 2019

Utflykter och finfika

Semester..........helt fantastiskt, som vanligt tar jag semester torsdagar och fredagar, på så sätt kan jag dra ut på sommaren och göra en hel massa utflykter.

Dottern har tillsammans med Lusen varit på arbetsläger i Åhus.
Vi skulle hämta hem dem efter en vecka och åkte i god tid så vi han med ett kyligt dopp och lite glass.

Inte en chans att jag kunde äta allt....men jag försökte.

Cykelutflykt till Glada Geten...
Vi handlade ost och flädersaft....
....och fikade förstås....


Varför ska kakorna vara så stora???
För några år sedan (en evighet🙂) var kakor och bullar i måttlig storlek, dessa ovan är enorma...
...och vem kan äta en hel chockladboll nu för tiden??? Helt galet....

Någon dag senare cycklade vi till Tjörnarp, där fanns ett lite fik.
Var sådär, vi beställde blåbärskaka med glass. Glassen var helt smält när vi fick ut den på bordet.....


....men jag fick en kompis där 🧡



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar