tisdag 3 december 2019

Is och värme

Igår var hela bilen fastfrusen, fick nästan hugga loss isen på framrutan med yxa....förjävligt....
Tyckte lite synd om hela mänskligheten som måste leva med detta...
...men fick veta av en kollega att det behövde jag visst inte...jag har ju en volvo nu😊¨
Kollegan visade mig hur jag kan programmera parkeringsvärme. 
Jag skulle på läkarbesök och trodde det skulle ta 15-30 minuter så jag ställde in 25 grader parkeringsvärme. Besöket tog nästan en timme och när jag kom ut till bilen var det så jäkla varmt att jag fick ha rutan nervevad en lite stund när jag körde iväg.

Det stora testet var dock imorse, programerade att värmen skulle peaka 6.50 när jag skulle till jobbet. Kom dock ut 10 minuter för tidigt och bilen var riktigt upptinad, faktiskt även nu alldelles för varmt. Får sänka värmen tills imorgn.
Meeeeen så härligt, kommer nog att överleva denna vintern med🙂🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar