torsdag 8 januari 2015

Löshoppning och träning


Träningen är mest skit just nu. Jag har haft ont i ryggen sedan september och det gör att jag inte kan vill eller orkar träna nu för tiden. Det gör lite ont mest hela tiden men är definitivt hanterbart när jag är igång. Värken kommer när jag lägger mig, jag brukar få sova i ett par timmer sedan framåt två-tiden har jag väldigt ont i ryggen, det kvittar hur jag ligger. På morgonen har jag svårt att komma ur sängen. När jag sedan kommer i gång så släpper värken mer och mer under dagen och det kvittatar om jag tar det lugnt eller mockar 10 boxar. Kort och gott, tungt arbete gör det inte sämre. Vet inte vad det kan vara. Det beror inte på sängen heller då hade det varit ganska enkelt att göra något åt det. Dottern har visat en bra övning som ”knäcker” upp ryggen och jag har gjort den i två dagar nu och peppar, peppar men det har lättat lite. Ska även försöka komma i gång med lite stabilitetsövningar på gymmet.
En annan som fått träna under julen är ponnyn. Han har fått prova på att lös-hoppa. De första två varven förstod han inte riktigt hur det skulle gå till men sedan kom han i gång. Riktigt duktig var han och jag tror han tyckte det var kul:)

 
Foto: Jag själv



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar