torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt År 2015

Det är ju inte bara nyårsafton utan även min födelsedag. Började lite jobbigt med stall-tjänst. Jag och dottern var nere i stallet strax efter sju och då var det nästa färdigfodra. Jag började då med att packa hö-nät och denna tidiga raket-starten gjorde att vi var i princip klara redan vid 10-snåret. Snabbt jobbat. Jag och dottern tog då en skritt-runda ute i skogen. Jag på ponnyn och dottern på en sprudlande glad (not) låne-ponny. Mysigt var det i alla fall.


När vi kom tillbaks till stallet var det dax att lunch-fodra när vi var klara dök pappa upp med en fin present till mig:) en låda full med godsaker.

 
På kvällen åkte vi till Helsingborg, precis som vanligt. Vi började hemma hos vännerna som bjöd på en lite ost-bricka sedan gick vi till Pitchers för en nyårs-supe.
 
 Förrätt: Löjrom
 Huvudrätt: oxfile med potatis-kaka
 Efterrätt: Sorbe och chocklad
 Det var jättegott och precis lagom mycket:)

Vid 12-slaget tog vi oss ner till vattnet och tittade på fyrverkerier. En helt vanlig nyårskväll som var väldigt trevlig.

 Klockan är tolv.


Efter det körde vi hem till sonen som hade fest hemma med några goda vänner.
 
Gott Nytt År
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar