tisdag 30 december 2014

Svina-kungens spöke

Sonen övningskör och vi försöker hitta tex ödehus att köra till. Srax innan jul skulle vi åka till Bjärhus för att handla lite kött både till jul och för att lagra på oss lite. Fick höra en historia av en kollega om ett ödehus i Hyllstofta, alltså två flugor i en smäll.
 
Enligt historien (som inte går att bekräfta) så fanns det en bonde som under 2:a världskriget byggde en svina-länga där det föddes upp grisar som sedan svart-slaktades där. Längan som finns kvar ligger en bit från vägen, det går en liten igenvuxen grusväg till längan. Vi har försökt söka information om stället men inte hittat något så vi vet inte när det byggdes eller varför. Vad vi vet är att det ser ut som det är byggt för grisar och att det inte har använts på länge. Det är igenvuxet men är ändå ganska fräscht, vi frågar oss om det verkligen härrör från 40-talet?? Det verkar också användas av diverse löst folk och även som avsjälpnings-plats. Det är väldigt läskigt att gå runt där och vi fick verkligen kalla kårar....
 
 
Spöket då? Ja jag fotade det, ingen annan än jag ser tydligt spöket på bilden:)
 Jag fotade utan blixt in i längan och man ser sju fönster.............
 
sedan fotade jag med blixt, då ser man bara två fönster....eftersom spöket står och skymmer... det syns ju tydligt ett ansikte med två ögon, eller hur, han har nog en keps på sig och man ser någon sorts knäppning på overallen............
Foto: Jag själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar