måndag 1 december 2014

Go-fika och träning

Förra veckan bjöd på lite av varje, dottern behövde gå till optikern så jag flexade ut lite tidigare en eftermiddag så vi kunde ta en runda på stan tillsammans innan optiker-besöket.
 
Vi gick till Röda Korset och kikade lite, vi hittde en liten granris-bock för 15 kr. Han står numera på vår trappa. Vi passade även på att ta en fika där. Sjukt billigt var det, vi festade loss på blåbärs-paj med vanilj-sås och kladdkaka med vispgrädde för det facila priset av 36 kr, det var nästan så jag skämdes när vi skulle betala.
Foto: Jag själv
 
Hos optikern gick det bra, en liten syn-nedsättning på höger öga men dottern behöver inga glasögon för tillfället. Bra så länge det varar, inte helt billigt med glasögon.
 
Mina barn älskar klementiner, framförallt sonen. Vi köpte 21 st på kvällen och på morgonen var det bara två st kvar och då hade dottern bara hunnit äta två klementiner...... Mormor och morfar kom över med några klementiner till, de räcker väl i ett par dagar kan vi väl hoppas.
Foto: Jag själv
 
Jag har kommit igång med träningen ganska bra framförallt med styrka och ridning, löpningen är det fortfarande lite siså där med. Förra veckan körde jag två st HIT-pass. De är ganska effektiva eftersom man kan anpassa de så tufft man själv vill och orkar. Jag gillar att utmana mig själv och sliter på bra. Hoppas det ger resultat också.
Foto: Jag själv
 
Ridningen har också tagit ett steg framåt. I fredags red jag en lektion för en väldigt bra och trevlig instruktör. Mitt mål är att jag ska kunna tävla i WE i klasserna LB och LC. Instruktören tyckte jag var redo för det redan nu. Jag har tydligen ganska bra sitts är också ganska mjuk i handen. Det var ju väldigt trevligt att få höra. Men det fanns ju så klart mycket ändå att träna på och läxan tills nästa lektion är att få bra balans, genom att spänna magen och hela överlivet, att släppa ner benen (vilket jag redan gör ganska bra) att inte spänna axlar och armar. När jag kom på mig själv med att spänna axlarna så tog jag ett djupt andetag och slappnade av, det gav utdelning direkt och ponnyn slappnade också av i nacken och fick en rundare och finare form. Inte lätt det där, måste verkligen vara aktiv med avslappningen hela tiden när jag rider.
Jag har också varit ute och ridit med ponnyn. Minst en gång i veckan, är ju lite svårt på vardagarna när det blir mörkt redan vid fyra-tiden men på helgerna kommer vi ut och det är helt fantastiskt. I helgen lånade dottern en ponny så vi kunde rida ut tillsammans. Kul
 
Foto: Jag själv
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar