måndag 8 december 2014

Julstämmning

Nu är det snart jul, det börjar kännas så förutom när man tittar ut genom förnstret då. Regnigt och 5-6°C varmt. Men i vilket fall som helst, överallt är det julpyntat, mysigt. Hemma börjar julklsppshögen att växa under granen. Kom på att jag glömt fixa julkort. Får försöka göra det i veckan.
I fredags åt jag årets första julbord, det är det bästa. Jag var på Bjärhus med några kollegor. Det var väldigt gott, åt lite, lite för mycket.
Foto: Jag själv, tagit i december men av grönskan att döma ser det snarare ut att vara taget frmåt våren.

 Den kalla tallriken....
...och den varma.
Mycket gott. På vägen ut handlade jag lite köttfärs och lite annat smått och gott.
 
I söndags lastade vi ponnyn, en timme innan vi skulle åka. Han gick på halvvägs, ångrade sig och gick ut. Sedan gick han direkt på............det tog väl ca 1 minut att lasta. Fantastiskt. Vi körde då och pumpade däcken, de är helt nya och alldeles nyss pålagda så en liten luft-koll skadade inte. Sen körde vi hem och gjorde en smoothie på nutella och banan. Gott.
 
Efter en fika-paus åkte vi till Nyboda där dottern skulle träna dressyr. Där var det också julpyntat. Hur mysigt som helst. Lektionen gick bra och dottern var väldigt nöjd. Efter passet lastade dottern själv och vår ponny gick direkt in i transporten.

Foto: Jag själv
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar