måndag 1 juni 2015

En lugn helg

I helgen var jag ute och sprang en runda, på slingan hemmavid. Bredvid slingan och i bland på slingan kan man hitta hundbajspåsar. Det ser ut som det är något i dem också. Jag bara undrar varför ens ta upp bajset i en påse om den ändå slängs i naturen??? Det hade multnat fortare utan påse......
Bild snodd från nätet.
 
Dottern skulle iväg på träning i lördags, vi har blivit vana att det tar max 5 minuter att lasta ponnyn, men i lördags tog det 50 minuter.............i kyla och regn. Jag brann av ilska inombords........Ponnyn ville inte åka iväg och han visade det tydligt genom att lägga sitt huvud på mitt bröst och föra det lite bakåt. Det var precis som han sa att idag är jag inte sugen på att åka iväg. Han fick ge sig till slut och gick på transporten och vi kom till träningen med fyra minuter tillgodo:)
Dottern var super-nöjd med träningen och med feedbacken hon fått. Vi har inte varit där på väldigt länge och tränaren tyckte att hon gjort ett fantastiskt bra jobb med ponnyn och att de verkligen utvecklats.  
 
På kvällen var vi på BarbeeQ och åt en fantastisk middag med vitlöksbröd och hjort med potatisgratäng. Avslutade med en latte och tryffel, blev precis lagom mätt och mådde som en prinsessa resten av kvällen.

 Det slank även ner en eller två öl...............Jag brukar alltid bli lite för mätt när jag äter ute och det är inte alls särskilt angenämt.
 
På söndagen var vi en sväng i stallet på förmiddagen och på eftermiddagen jobbade jag och dottern som hinder-funktionärer på en pay&jump. Vädret var väl inte strålande men det regnade inte och vi frös inte jättemycket heller:)
 
Foto: Jag själv
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar