torsdag 28 maj 2015

Kyliga sommarkvällar

Vi släppte ihop ponnyn och hans kompis igen en liten stund i hagen, som förhoppningsvis kommer att bli deras sommarhage. Det gick jättebra. Inget spring denna gången. De stod och nosade lite på varandra och så åt de gräs. Lösdriftshästarna kom och hälsade. Lösdriftarna kommer inte att gå i den hagen när vi släpper våra vilket underlättar för oss, om de hade det hade vi varit tvungna att ha dubbla staket mellan. Det slipper vi sätta upp nu. Bra.
Sommarkväll var det ju, jag hade på mig två tröjor, en fleec-jacka och vintervästen ändå frös jag som en hund, inte sommar-värme precis.  




 
Vi var på sonens föräldrar-möte i gårkväll och blev informerade om deras Indien resa som de ska göra till hösten. För första gången hörde jag en annan som har samma inställning till vacciner som jag. Läraren ansåg inte att vacciner var nödvändiga så vida man inte vill bidra till läkemedelsföretagens vinster.
 
Vi blev informerade att ungdomarna ska åka tåg i Indien, hoppas de köper sittplats inne i tåget.
 
Bild snodd på internet.
 
Ungdomarna kommer även att flyga inrikes, hualigen..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar