torsdag 21 maj 2015

Höst eller vår?

I söndags (sista lediga dagen på vår långledighet) var vi på tävling igen. Det var den 17 maj och jag stod och huttrade i vinterjacka. Hur fan är det ens möjligt? Jag ska kanske gå ut i skogen och slänga lite batterier så den där växthuseffekten blir mer påtaglig??? Eller är det höst redan.............
Nå i alla fall tävlingsdax igen, denna gången åkte jag och dottern själva (kan ju det numera:))) till Klippan. Allt gick bra både att lasta i och last ur och klä på ponnyn. Vi klarade oss också ifrån regnet med nöd och näppe. Resultatmässigt kan man väl säga att dottern var jättemissnöjd med både formen och bjudningen. Kan nog hålla med till viss del. Det brukar gå bättre på träning men det är ju skillnad på träning och tävling. Dottern gjorde ändå PB på en officiell tävling. Visst hon har haft högre procent på pay&rides men då är det ju inte officiella resultat. Men när det kommer till kritan så är det ändå  känslan som räknas och dottern hade ingen bra känsla under ritten. Stiliga var de i alla fall.







 
Jag kan inte skicka en hel film från min telefon till bloggen så här kommer ett par snuttar från ritten.

 
 
När vi sedan körde hem så körde jag fel..........missade en liten väg sista kilometern mot stallet. Senil eller??? Fick vända på en liten liten grusväg. Grrr men hem kom vi tillslut. EN härlig långhelg har det varit och nu sätter vi fart mot nästa helg:)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar