tisdag 12 maj 2015

Tävling

Det börjar gå bra för dottern nu på tävlingar. Hon och ponnyn har lyckats få över 60% några gånger nu. I lördags var vi i Markaryd och tävlade, vi startade strax innan 11 så det var en behaglig tid. Vi hann fixa i stallet innan vi åkte. Skönt.
 
Framridningen gick bra, det är en lugn och sansad ponny vi har, trots att han blev själv i ridhuset så var han lugn.

 
Tävlingsbanan var dock utomhus och som alltid när man håller på med hästar så är det två steg fram och ett steg bak. Tävlingen gick inte jättebra, ponnyn var inte riktigt med på noterna och mucklade lite att sen dottern fick en felridning pga fel galopp gör ju inte saken bättre. Det blev en bit under 60% och dottern var väldigt missnöjd.
 



 
Vi pratade om prestationer, dagsform och betydelsen av framsteg och bakslag och att det är OK glömma programmet ibland. Vi är människor och ibland blir det fel. Dottern tog besvikelsen ganska bra efter en stund och vi tog en fika innan vi körde hem.
 
Väl hemma tog jag och dottern en jogging-tur. Skönt att rensa skallen. Efter någon kilometer lämnade jag av dottern hemma och fortsatte med ett intervall-pass, 4*4 min. Min plan var att springa jämna intervaller där jag skulle springa fortare än lufs men inte så fort att jag dog. Målet var 5:20-5:30 fart. När jag sen kollade låg intervallerna på ca 5:00 fart och det utan att jag dog, de var också jämna. Härligt.
 
Hem duscha och en god middag med ett glas rött.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar