torsdag 3 mars 2016

Dressyrträning

Igår hade jag dressyrträning för C. Vi tränade på skänkelvikningar som gick riktigt bra framförallt för höger skänkel. Sedan skulle vi göra en övergång från galopp till trav på medellinjen. Det gick ganska bra men C tyckte att jag skulle ta tillbaks underskänklen lite till i samlingen innan vi gick över till trav. När jag gjorde det blev det nog lite för mycket för ponnyn trodde att jag gasade och han drog iväg. När jag sen skulle stoppa honom tyckte han nog att jag tog i för hårt vilket resulterade att han blev sur. Inte konstigt när han tror att jag vill att han ska öka och när han gör det så drar jag honom i munnen. Stackars ponny. Men detta är något vi ska träna mer på. Jag ska vara lite försiktigare nästa gång, det lovar jag ponnyn. 

Vi matchar stolen, kul:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar