måndag 14 mars 2016

Hoppträning innför WE-tävling

I working equitation kan det ingå ett hinder på max 60 cm och senast när jag var och tränade så fanns det ett litet hinder på banan. Jag och ponnyn är verkligen usla på att hopp och jag fick i läxa att träna på att hoppa lite. Jag inser ju att det kan ge mig och ponnyn enkla poäng om vi kommer över hindret på tävling istället för att få en nolla. 
I lördags var det dax, dottern skulle träna mig och jag skulle använda hoppsadeln. Bara att sitta i den var konstigt. Jag tyckte jag satt framåtlutad med knäna uppe vi öronen. Dottern tyckte det såg OK ut.
Vi började med att trava fyra bommar på en volt, sedan gick vi över till galopp och försökte på oss det. Det gick inget vidare men nu har vi åtminstone börjat träna..............









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar