fredag 11 mars 2016

Vår

Det har varit en hektisk vecka, förra veckan och helgen hade dottern fullt upp med konfan och läger. Det betydde att jag kunde rida fyra gånger den veckan. Det har gjort underverk för min ridning.
I fredags var jag helt solo hela kvällen, grabbarna var på hockey och dottern på läger. Jag var i stallet hela kvällen, mysigt. Sedan köpte jag en stor smörgåstårta med mig hem som var bara till mig. Jag åt halva på kvällen och det var lite för mycket. På lördagmorgon klapp jag resten, det var även nu lite för mycket men det gör inte så mycket med en sån njutning då och då.

Jag har haft en ganska hård träningsperiod ett tag och det var dax för återhämtning. Jag har vilat och knappt tränat alls, inte sprungit på 10 dagar. Idag var suget stort och det sammanföll med den första vårdagen. Benen kändes lite trötta och flåset var också kasst men det var härligt att vara ute igen, äntligen. 



Nästa vecka kör jag igång med lite mer strukturerad träning igen, nog med återhämtning för denna gången. 

Jag och dottern var på Hööks en dag nu i veckan och hon köpte ridbyxor, t-shirt och en långärmad. Det skulle matcha med schabrak och benlindor:)


Snyggt blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar