tisdag 27 september 2016

Ride, Wine & Dine

I helgen var jag och Lusen iväg på ridläger. Superroligt. Det började redan i torsdagskväll när jag förberedde genom att putsa sadel, träns och stövlarna. Man måste vara fin på läger. Lusen fick duscha också så alla bajsfläckar försvann. 
På fredag-morgon fixade jag stallet och red en halvtimme på lusen, hon var så fantastisk, mjuk och följsam. Jag lastade alla grejor och fixade transporten. Efter lunch lastade jag Lusen och vi drog iväg. 

Väl framme fick jag en stund åt att installera Lusen och att packa upp. Jag träffade de andra deltagarna alla verkade vara glada och trevliga.
Vi började lägret med presentation av varandra och vår hästar sedan hade vi teori. Vi fick veta om bakgrunden om centrerad ridning. 

Sedan satte vi oss ute med ett glas champagne. Tänk att det fortfarande går att sitta ute så här i slutet på september. 


Vi bjöds på en fantastisk god kyckling med klyftpotatis, pesto och ugnsstekta morötter med chevre. 

Lusen i sin box, hon trivdes inte riktig bra, åt inte så bra och var lite orolig. 


Många katter fanns det:)


På lördagen fick vi först sitta på bollar och göra en massa olika övningar avsuttet. Sedan fick vi rida och tränare M gick igenom vår sits. Jag fick ändra en del. Det kändes väldigt konstigt men efterhand blev det bättre och bättre. Efter lunch blev vi longerade, jag fick prova att sitta på två bollar mellan rumpan och sadeln i både skritt och trav. Syftet var att känna att jag satt på mina sittben. Jättebra övning. 

På söndagen blev det ett ridpass, stretch-övningar och mental träning. 


En lyxig helg var plötsligt till ända, god mat, god dryck och fantastiska människor.


Hoppas jag får möjlighet att göra något sånt här igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar