torsdag 29 september 2016

Syns det att jag är rädd?

Var tredje onsdag åker jag och Lusen in till ridskolan för hoppträning. Första gången, efter uppvärmning och bommar skulle jag och Lusen hoppa ett hinder på ca 30-40 cm. Jag var beredd på ett litet skutt och Lusen hoppade nog 1.40 m, Det var jag inte beredd på. Jag gjorde en extra flygtur. Både jag och Lusen undrade vad fan som hände. Allt gick bra, vi överlevde och sedan tog vi det lite lugnare.
Igår var det alltså dags igen. Fy vad jag darrade inombords. Men man ska ju utmana sig själv. 
Vi började med uppvärmning, lite bommar och avslutade med ett par låga hinder. Det gick jättebra, förutom att jag då är lite rädd ibland och pga det inte blir så följsam som både jag men framförallt Lusen skulle önska. Jag tycker dock att vi gjort lite framsteg sedan förra gången:)

Fokus, se vägen

Sjukt korta läder. 
Efter lektionen sa tränar S att nästa gång ska du ha hoppläder. WHAT.. det har jag ju...
nä du har dressyrläder.............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar