måndag 12 september 2016

Tömkörning

I helgen anordnades det tömkörnings-kurs i stallet. Jag anmälde mig direkt. Jag har ju redan köpt gjord och tömmar. Jag tog det billigare alternativet och hoppas jag inte ska ångra mig........
Jag har provat att tömköra Lusen ett par gånger, på rakt spår går det ganska fint men jag vill också kunna köra på volt, så därför anmälde jag mig. Vår tränare var fantastisk, hon förklarade och visade. Sen körde vi, vilken skillnad att köra med ett proffs. Lusen försökte visserligen komma undan ett par gånger men överlag gick det jättebra. Tror jag behöver träna en del men det kommer att bli kul det här. Jag kunde se tydligt Lusens ojämnheter och även när hon kopplade in ryggen och jobbade. Superkul. Ska ligga på så vi får en ny kurs om fem-sex veckor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar