onsdag 18 juli 2018

Aktiv vila

Tävling i lördags, WE i Trolleholm. Det var dags att öka svårigheten genom att ta klivet upp i LB. Jag red skitbra med 67,7% i dressyren, tekniken var ännu bättre. Efter avslutad teknik kallade domaren på mig och sa att jag hade en felaktig nosrem vilket gjorde att jag blev utesluten ur tekniken. Tråkigt men sådana är reglerna. Jag fick ändå ett protokoll och hade lyckats få ihop över 71%😊😊
Vi tog av nosremmen och jag fick starta i speed, den blev ännu bättre och vi gjorde en fantastisk runda, över en halvminut snabbare än tvåan.
Herre gud vilka bra ritter vi gjorde jag och Lusen, om vi inte blivit uteslutna från hela tävlingen hade vi vunnit med råga och trots noll poäng i tekniken hade vi kommit tvåa....
Inga ledsamheter dock, jag är fortfarande sjukt nöjd över Lusens och min insats. Det kommer alltid nya tävlingar😃

Jag hade sen bokat träning på söndagen med domaren från tävlingen. Men jag och sonen åkte på galopp så maken och dottern fick köra träning. Dottern var nöjd med det upplägget.

I måndags hade dottern fått låna några olika bett som hon ville prova. Så det blev ett till pass för Lusen, med ett gummi-träns bett. Hon verkade trivas bra i det. De ska prova någon gång till innan de väljer bett.

Så i tisdags fick Lusen äntligen vila, det blev en fyra kilometer flugfylld kvällspromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar