måndag 14 augusti 2023

Skånska Mästerskapen och lite ledigt

Eller ledig det är jag ju ibland, framförallt nu när det är semestertider men denna söndag hade jag inget alls bokat och det var helt fantastiskt. I lördags var jag och Lusen och tävlade i Skånska Mästerskapen. 

Framridningen gick superbra och jag var taggad. Efter dressyren var jag nöjd och tyckte vi hade gjort en bra ritt. Blev väldigt besviken när resultatet kom på bara dryga 60%. Blev nog mer påverkad än vad jag trodde för sen blev jag lite oengagerad i tekniken och red även speeden långsamt. Fick ihop dryga 60% i tekniken med, speeden blev godkänd men som sagt långsam. 
Alla deltagare fick en goodie-bag och den innehöll schampo och godis till Lusen och Taco-bröd till ryttaren. Väldigt trevligt👍😀 så det blir taco till kvällsmat😏

Nu blir det fem dagars vila för Lusen och jag har avbokat tävlingen i Ystad. Nya tag😕
Jag var trött på söndagen och låg kvar och drog mig länge i sängen. När jag kände mig lite bättre sprang jag en runda och sedan mådde jag prima igen. Löpning kan verkligen ge energi😀💥

Stack till stallet och mötes av en slampa.............visade hela härligheten........hon blev dessutom sur när jag la tillbaka täcket på plats igen. 
Skurade vattenbalja och fixade stallet, kelade lite med Lusen och tog sedan en PW, det blev Bikupe- rundan. Det var lagom varmt och fläktade lite till och med. 


På väg från bilen till lägenheten möte jag C. Hon bjöd senare på kaffe och Marie-kex ute på gården. Vi satt och pratade och plötsligt hade det gått 1,5 timme😲
Trevligt var det.
Jag hade lite mer kvar av dagen och tog en sväng på gymmet för ett pass. Kändes bra. 
Hem och fixade matlådor och gjorde vid en lamm-stek som kommer att ätas vid ett senare tillfälle då vi hade tacorester från igår. 
Slutade dagen med en kvällsfodring. Härlig helg😃🙏💗

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar