måndag 7 augusti 2023

Tävlingsdax

Det var ett tag sedan nu vi senast tävlade, då blev det en LA men nu tog vi en LB. Jag var nervös och Lusen var övertaggad eller kanske sur på framridningen. Stod till och med på bakbenen en gång. Då blev jag rädd. Vi red fram en god stund och hon blev mer hanterbar. Efter ca 40 minuter startade vi dressyren. Jag tyckte det gick ganska bra överlag men jag vill gärna göra allt lite bättre. Några större missar men mest behöver vi bara steppa upp allt. Vi fick ihop 63,8% och kom på plats 4 och det är jag ändå nöjd med. 

Tekniken gick bättre där fick vi ihop 68,2% och även om jag direkt efteråt tyckte att det inte blev så bra så tyckte dommaren annorlunda😀 vi kom trea i tekniken och det är ju super. I speeden blev det för mycket för Lusen eller så tog jag tag lite för mycket i tyglen och det blev några bocksprång, jag höll på att ramla av men fick stopp och kunde fortsätta kontrollerat. Trots detta vann vi speeden med råge och slutade totlat på en tredje plats. Bara träna på nu, ny tävvling nästa helg.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar