måndag 23 mars 2015

Vår-förberedelser och lite träning

Förra veckan kom det lite vårvärme men i helgen blev det kallare igen. Blir nog varmt snart igen får vi hoppas. Förra veckan fick jag till två morgon-pass, varav ett var ytterligare ett 30/30  intervall-pass. Bra där.
 
I lördags var det återigen stall-jobb, sista gången nu faktiskt. Om drygt en vecka flyttar vi ponnyn till ett annat stall. Ponnyn fick gå ett par tuffa dressyr-pass förar veckan så i lördags blev det lite aktiv vila för honom, vi tog en promenad i skogen inklusive en klätterbacke. Härligt.




Foto: Jag själv
Dottern red och jag gick bredvid.
 
I söndags tog jag ett långpass, det kändes lätt men det gick bara inte att få någon fart i benen. Jag var inte trött men kunde inte få benen att röra sig fortare så det blev ett väldigt lungt lång-pass. Tog rundan om ko-hagarna och även teräng-slingan.




Foto: Jag själv

På eftermiddagen skurades altanen och alla krukor plockades fram (jag gjorde inget av det där). Krukorna vattnas nu upp rejält för att se om det finns något liv någonstans. Det ser faktiskt ut som passions-blomman tar sig och även en nejlika. Blir fint det här, nu väntar vi bara på lite värme också.



Foto: Jag själv

En tur till Maxi med sonen bakom ratten. Han behövde handla lite inför sin resa.
 
Söndagen avslutades i stallet, dottern red lite tillsammans med en kompis och jag satt bredvid och försökte hålla värmen med en kopp te.
 
 
Foto: Jag själv
 
Sedan hem och göra middag, det var den helgen det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar