onsdag 4 mars 2015

Våren är på väg

Igår den 3 mars såg jag årets första trana. Den stod mellan Västra Torup och Perstorp ganska nära 21:an.
Bild lånad/snodd från internet.
 
Nu är våren på väg, jippi.
Jag har även märkt det när jag springer mina morgonrundor. Jag brukar börja vid 6-tiden och denna vecka har jag sprungit i soluppgång. Fantastiskt, även fåglarna kvittrar energiskt nu och det gör det lättare att komma upp och ut i arla morgonstund.
 
Ryggen då? Ja det är nog inte likstelheten som har börjat sätta in. Jag har märkt att om jag tränar mer så får jag mindre ont och blir mindre stel. Jag har även varit hos en kiropraktor ett par gånger. Han har masserat, dragit och knäckt i mig. Han sa också att jag kan behöva gå ner ett par kilo och jag behöver framförallt bygga en stark core. Hm jag som trodde att jag hade lite muskler?? men tydligen inte. Jag har tagit detta till mig och har en träningsplan. Jag ska verkligen försöka göra allt rätt och nu efter en vecka med fokus på rätt saker både vad gäller träning och kost så känns det bra, ryggen gör lite mindre ont och jag är nästan inte stel alls på morgonen. So far so good. Nu gäller det att hålla i det.
 
Käften då?
Jo tandköttstransplantationen verkar ha gått bra. Tandköttet ser friskt och fint ut. Tyvär så har jag börjat få tandvärk i en kindtand. Verken har kommit och gått och jag har hoppats på att det ska ge med sig men efter en värkfylld sömnlös natt tog jag mig till tandläkaren. En eller tyvär flera sprickor i en tand så det blev en provisorisk fyllning och nu får jag se om värken släpper. Gör den det så kan det räcka med en rotfyllning om inte så går sprickorna hela vägen ner i roten och då måste tanddjävulen ut, deprimerande....
Bild lånad/snodd från internet
 
men det finns ju faktiskt värre saker.....................
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar