måndag 9 maj 2016

Skåne Leden i strålande sol

I torsdags vandrade vi igen, denna gång i strålande solsken. Härligt. Vi började vid Snogeholms slott och avslutade i Hedeskoga, en tur på drygt 22 km. 
Långa vägar.......

..vackra blommor...


...vackra landskap..

...såg en del djur bla hjortar (tror jag) men de hann jag knappt fota. Här har de precis hoppat över vägen, säkert ett skutt på tre, fyra meter.


Fikapaus, en viktig del i vandringen.

Det var lättvandrat, svagt böljande vägar, mestadels grusvägar. Solen värmde, jag kan numera stolt visa upp en helt perfekt bonna-bränna. 
Jag gick i mina vanliga vandrar-dojjor, det skulle visa sig att de nog är lite för varma nu och jag fick lite vajsing med fötterna, inget som inte går över men till nästa gång tar jag vanliga gympa-dojjor eller sandaler. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar