måndag 30 maj 2016

Träningstävling i WE

Jag och ponnyn har varit i Höganäs på tränings tävling i working equitation. Jättekul. Det började bra på framridningen men lite dålig bjudning. Jag skulle rida LC. Lagom nivå för oss. Dressyren gick så där, jag tycker inte det är jättekul och det smittar väl av sig. Ingen bjudning, ingen kontakt, inget som blev bra alls faktiskt. Jag var väldigt missnöjd när det var klart men det berodde bara på mig. Varför tar jag inte tag i det?????


Herregud vad trött man blir på sig själv. 
Jag har tagit tag i det nu, skaffat en alldeles fantastisk tränare. Tränare L ska träna mig när vi kan, förhoppningen är varje eller åtminstone varannan vecka. Hittills har jag haft två träningar med henne och det har redan gett resultat.  Inte bra att jag faktiskt rider lite bättre utan det är roligare med dressyr också. 

En parentes, tillbaks till träningstävlingen. Det visade sig att domaren var väldigt snäll och gav mig 63%. Borde rimligen vara 55%....

Men tekniken är roligare, där taggade jag i gång. Fick kanske inte så bra bjudning men hade bra form och tog hindren superbra. Hindren var också till vår fördel. Enkle-slalom, fålla, klocka, parallell-slalom, lans, ring, två tunnor, side-pass och avslutade med flytta mugg. Inget hopphinder, ingen bro och ingen grind. Även om vi börjar bli duktiga på grinden nu. Här fick jag 70% och speeden tog vi i bara farten. Skitroligt. 





Har anmält mig till en tävling i Lenhovda på nationaldagen. Ska verkligen försöka förbättra dressyren då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar