onsdag 25 november 2015

En jävligt jobbig julkalender och lite WE-träning

För något/några år sedan läste jag om någon som hade gjort en julkalender med olika träningar varje dag. Jag har sedan dess haft det i bakhuvudet att det var en rolig julkalender. I helgen anmälde jag och maken oss till Sydkustloppet. Det går visserligen inte förrän i april men det börjar bli dax att komma igång. Då tänkte jag på den där julkalender och det får bli vår kickstart till att komma igång vår träning. 
I går kväll pysslade jag och dottern ihop vår jävligt jobbiga julkalender. I varje påse ligger en liten lapp med dagens övning, en övning om dagen i 24 dagar. Borde ju bli en bra grund-stomme i vår löp-satsning. 


Tidigare på kvällen körde jag lite WE-träning. Det blev enkelslalom, bordet och sidvärtes. Ponnyn tyckte bordet var läskigt (som vanligt) men det gick till slut ganska bra. Halterna var inte helt perfekta men vi kom fram och stannade bredvid bordet och jag kunde lyfta kannan (eller konen som jag använde) och ponnyn stod stilla. 
Enkelslalomen gick ganska bra tycker jag. Sidvärtes funkade bättre för vänster skänkel så dottern fick hjälpa mig med höger. Vi fick till det bra till slut och träningen var bra.
Ponnyn och dotter hjälpte till att bära koner medans jag bar bort det andra:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar