tisdag 24 november 2015

Snö, halka och glömda sladdar

Igår skulle ponnyn till hovslagaren. Vi kom till stallet i god tid både för att "göra" stallet men även fixa ponnyn inför besöket hos hovslagaren. Det var dessutom halt på vägarna och vi ville köra i god tid. När vi skulle hämta ponnyn i hagen tyckte han nog att det var liiite tidigt att gå in. Han sprang inte och mötte oss om man säger så. Hästarna stod uppe på en liten kulle och den vinterbilden var så vacker, med solen som är på väg ner i bakgrunden. Dottern fick gå upp och hämta honom och dra in honom till stallet:)




Resan till hovis blev lite skräckfylld. Jag körde från stallet lugnt och fint för jag trodde nog det kunde vara lite halt. Efter ett par km precis innan jag ska svänga upp på motorvägen tittar jag i back-spegeln och tycker att släpet ser mörkt ut...........DÅ kommer jag på FAAAAAN jag glömde sätt i sladdarna, både till strömmen men även till bromsen, helvete. Jag fortsätter att köra rakt fram, tänker att på motorvägen kan jag ju inte stanna. Kör in till kanten så fort jag kan och kopplar färdigt släppen, phu. Det gick ju bra ändå. 
Efter en liten omväg kom vi fram till hovis. 
Hos hovis är det kö med människor och hästar som vi känner bla dotterns tränare. Vi har en rolig timme med prat och skratt. Ponnyn tyckte dock inte det var så roligt och blev otålig. Han till och med bet hovis i ryggen................

Hemresan gick också bra men det var djävligt kallt att mocka ur släpen och parkera den. Tror det var en 10-12°C minus i går kväll. Brrr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar