fredag 6 november 2015

Långpass och Working equitation

När vi var i Rom fick jag till riktigt bra springpass, både distans och intervall. Veckan därpå fortsatt i samma stil och förra helgen sprang jag ett för mig långt långpass. Inte som för något år sedan men nu är jag på G. Jag släppte av dottern på ridskolan där hon skulle jobba som värdinna sedan gav jag mig av. Målet var 12 km eller 1,5 h. Jag sprang genom våtmarkerna lugnt och sansat. Tänkte ta en liten väg/stig från våtmarkerna till Tormestorp. Kom vilse och irrade i skogen i ca 1,5 km. Inte lätt att hitta stigen när hela marken är täckt av gula och oranga höstlöv. Jag kom ut på vägen vid "ABBA-huset" och sprang ner för hallarna. Rundade Tormestorp och tog vägen ut med Björkviken. Genom våtmarkerna och tillbaks till ridskolan. Landade på ca 13,5 km. Lagom trött och väldigt nöjd. Kände att jag blev trätt i ryggen. Behöver verkligen stärka upp kroppen inför kommande långpass.

På söndagen var det dax för pay&ride i WE. Vi begav oss till Olofström på förmiddagen för att köra öppen bana. Vi klarade de flesta hinder galant men hindret var tufft likaså bron. Ponnyn gick inte över trots att funktionärerna gjorda allt för att hjälpa till, både med draghäst och att försöka leda oss över. Det var tvärstopp. När maken kom och ställde sig bredvid bron gick ponnyn över om en tveksamt. Vi gick över flera gånger och det kändes ganska bra. Efter lunch började tävlingen. Jag startade först i LC. Allt flöt på fint inför hindret fattade jag en fin galopp men det tog tvärstopp. På det igen och vi kom över men det var väldigt tveksam, obalanserat och fulständigt vidrigt. Tror vi fick en fyra på det. Bron hade ponnyn tydligen aldrig sett tidigare och ville inte ens gå nära. VI rundade bron och skippade den. Alla övriga hinder gick jättebra. Super nöjd. Efter en kort paus var det dax för LB:n. Samma resultat med bron, försökte ta hindret i trav denna gången och det gick marginellt bättre. Det som var mest fantastiskt var att vi fick en åtta på grinden. Helt otroligt och att jag fick fina kommentarer om min sitts. Sjukt nöjd.




Träffade så många trevliga WE-människor. Vilket härligt gäng det är det där WE-folket:)

I måndags hoppade dottern och ponnyn och hon tyckte de gjorde framsteg där. Efter passet var det dax för avmaskning. Det ville inte ponnyn. Efter en stund av misslyckande tog dottern en klick maskmedel tillsammans med kraft i handen och ponnyn gluffsade i sig. Efter en fyra - fem nävar av kraft och maskmedel hade han fått i sig allt. Inget bråk bara lugnt gluffsande:) Han bjöds på en härlig kvällsmiddag efter det. Tror han blev nöjd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar