tisdag 2 april 2019

April April

En strålande dag med sol och blå himmel. 
Läste lite april-skämt. De bästa var att det nu ska det införas ryggning i passage i dressyren, likaså att ett lydnads-hinder ska finnas i det lättare dressyrklasserna. OK ryggningen i passage kommer nog inte att bli så bra men ett lydnadshinder är faktiskt inte så dumt. Det ingår ju i WE-teknik🙂. 

Galopp på stället hade inte heller varit så dumt, det funkar ju för Lusen....

Andra lite roliga är att Carlsberg har kommit på att om kossorna äter malt och humle så kommer mjölken att bli lätt kolsyrad och den kommer att smaka öl. Den nya drycken ska heta mjÖLk. Kul😀

Jag tänkte väcka löpningen till liv igen och valde tydligen en bra dag för det, sol och vindstilla. Det blev dryga 7 km på lunchen, lite halvjobbigt men mest bra trevligt. 
Sprang i sakta mak runt sjöarna i Perstorp. Sol och fågelkvitter🙂🏃🌞

På eftermiddagen hade jag insläpp så jag var i stallet redan vid fem. Tog bara in en häst, de andra tog ägarna in själva. 
Lusen fick vara kvar ute medans jag mockade, hon trodde nog att hon var kvarglömd, alla andra hade ju gått in....
Men in kom hon till slut och när hon fått äta lite tog vi en promenad. De blåste rejält kallt och jag frös, mest om fingrarna. Lusen var lite nervös hela rundan och hoppade till lite både nu och då.



Hemma redan vid sju och hade mat kvar sedan igår så det tog ca 2 minuter att göra middag. 
Slötittade på en serie, typ fyra avsnitt innan sängen. 
En bra dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar