fredag 5 april 2019

Ljus och fart

Efter en låååång dag på jobbet var jag bara hemma en kort stund för lite mat i magen. Sedan blev det en helkväll i stallet😊

Snabbryckt, pälsglans och på med Lusens ute-kläder.

 Solnedgång och hyfsad behaglig temperatur. Jag hade bara en långärmad och västen och det var precis lagom. 

 Kompisen fick ta kommandot den första biten men efter en liten stund ville Lusen gå först. 
Det går bra så länge vi skrittar men när det går fortare och hon tvärstannar så blir det inte så bra för de som ligger bakom, så vi ligger sist ännu så länge i övriga gångarter.

Det blev bikups-rundan ikväll, såååå härligt med ljusa kvällar. 
Och det blir bara mer och mer av den varan.

Skönt med säkerhetssnöret för jäklar vad pållarna drog iväg idag. 
Fri fart, yihoooo.

Efter rundan fixade jag i stallet, ringde lite samtal, eller åtminstone tills telefonen dog😕
Jag hade kvällsfodringen så i väntan på det putsade jag både mina och dotterns stövlar. Tränset fick också lite puts.
Hem och ett glas vin, sedan sängen. 
Nu väntar en ny härlig dag😊☀️🔅😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar