torsdag 7 januari 2016

Dödsintervaller

Har svårt att få till det med långa intervaller, det är ju såååå djävla jobbigt. Men nu har jag bestämt mig............Kör efter ett träningsprogram på jogg.se. Marathon på 5 timmar. Det innehåller långa intervaller som ju är det jag behöver mest just nu. Jag har börjat på programmet några gånger nu:) men va fan är ju bara människa eller hur? Idag var det dax, 3*5 minuter hur svårt kan det vara???. Lade fram kläderna i en fin liten hög, ställde klockan. Gick upp när den ringde, -14C kallt ute... va fan..
Jag klara mycket men inte den kylan. Tänkte om och packade ner alla springgrejor för att köra passet på lunchen. Kollade temperaturen -8, gick ut och kollade läget, det kändes inte allt för djävligt. 
Drog igång vid 11-snåret. Uppvärmningen kändes bra, några stegrings-intervaller, kändes fortfarande OK. Startade dagens döds-pass. Första intervallen sög men jag återhämtade mig under vilan. Andra intervallen dog jag lite på men tredje intervallen önskade jag att jag skulle dö. Sååå jobbigt, de sista två minuterna var pest, den sista minuten kollade jag klockan var tionde sekund, fasen vad jobbigt. 
MEN JAG GJORDE DET.
Nu är jag såååå nöjd och glad.
Kallt? Ja lite grand men det var vindstilla och snöade lite lätt. Tror inte det var mer än någon minusgrad faktiskt. Skitjobbigt men gjort är gjort och jag ångrar det verkligen inte, ska tycka att jag är bäst resten av dagen nu:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar