onsdag 27 januari 2016

Skit



Igår skulle jag fixa i stallet och dottern skulle rida. Jag började att mocka, fylla på halm, tvätta vattenspann, packa hö-påsar, packa maten. Phu men detta görs ju varje dag. Inget konstig alla. Men jag hade mer jobb..... Fylla vattendunk. Lasta på skottkärran och ut till hagen, nu började jävligheterna. Det är väldigt mycket vatten som ligger nu, snön har smält men tjälen är fortfarande kvar. Vinglar genom vattnet med kärran, blir blöt om ena foten, stövlarna var visst inte vattentäta...Välter, dunken flyger av, fan med. Är nästan framme, bär dunken sista biten. Fyller på vatten, Tur det för det var nästan slut. Hämtar grep och börjar mocka. Är mycket skit i hagen har inte kunnat mocka på ett tag då det varit för kallt (skiten var fastfrusen tidigare). Ett fullt lass, det märks knappt att jag mockat. Börjar rulla kärran bort mot gödselhögen. Det är tungt och vingligt, svetten rinner och jag ber till högre makter att jag inte ska köra omkull........Det går bra men nu är jag helt slut. Jag hade inte orkat rida efter detta...........tur vi inte har två hästar. Jag avslutar kvällen i stallet med att sitta på en halmbal och rulla benlindor.
Bildresultat för mocka i hage
Bild snodd på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar