tisdag 5 januari 2016

Träning 2015

2015 tränade jag nästan 250 timmar, det blir ett snitt på 4,8 timmar i veckan. Det är jag nöjd med.
Övrig träning är all ridning plus all vandring på Skåne leden. Ska försöka splitta det lite bättre nästa år. Siffernörd som jag är................



Löpningen har fått stryka på foten lite sen ridningen har tagit mer plats. Saknar lite löpning, speciellt de där riktigt långa passen men jag hinner inte med allt och rida vill jag ju:)

För att kroppen ska hålla lite bättre 2016 borde jag lägga lite mer tid på styrketräningen, känner ju också att om min kropp är starkare håller det borta ganska mycket krämpor. 

Mitt träningsår 2016 vill jag ska innehålla ca 1-2 timmars styrketräning i veckan, löpningen ska vara så pass mycket att jag klarar/orkar springa en halvmara när helst jag har lust. Med ridningen vill jag komma till LC-nivå i Working Equitation. Så där kom väl ett nyårslöfte?? Eller..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar