måndag 4 januari 2016

Ny sadel och blodiga händer

I lördags skulle vi upp till Killeberg igen med ponnyn för att prova/köpa sadel. Vi fixade först stallet och skulle sedan bära ut lite grejor till transporten. Där ute på stallgången går jag omkull, slog mig så fröbannat. Blodiga handflator och båda knäna fick sig en rejäl omgång. Dottern blev nog rädd när jag bara föll raklång, det gjorde såååå ont att jag inte fick fram ett ljud först. Dottern fixade transporten och vi fick plåstra om mina händer lite. 
Vi lastade och körde iväg, jag kände att byxorna och blodet på knäna torkade ihop, inte bekvämt alls. 
I Killeberg blåste det is-vindar, ponnyn frös, jag frös och dottern var nog mest nervös för att prova sadeln. Det gick knappt att rida i den lilla frysta paddocken. Dottern tyckte i alla fall att sadeln kändes skön och den såg ut att ligga bra på ponnyn så vi köpte den, Sju papp fattigare............
Vi körde hem och fick värma upp oss lite, in med en gigantisk kalkon i ugnen. Sedan kom mina föräldrar på fika för att gratta mig. Trevligt. 
Kalkonen skulle stå i ugnen fyra timmar så då passade jag och dottern på att köra ut till stallet för att provrida den nya sadeln. 
Dottern var helnöjd och ponnyn verkade också trivas i sadeln.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar