tisdag 5 januari 2016

Tandställning, heta potatisar och samlad galopp

Igår fick dottern tandställning i överkäken. Hon blev positivt överraskad när vi kom till tandläkaren. Vi hade tidigare fått besked att fyra tänder skulle bort, visserligen över två tillfällen och att hon skulle ha tandställning i både under- och överkäken. Det ska hon också men inte riktigt ännu. Tandläkaren hade tänkt om och vill först prova att bara ha tandställning i överkäken. Om det går som han tänkt behöver dottern inte dra ut någon tand alls. Förhoppningen är att det ska gå att flytta de tänder som behöver flyttas med hjälp av tandställningen och att det ska gå att göra det tillräckligt utan att dra ut någon tand. Efter ett tag när bettet ändrats lagom mycket sätts det sedan in tandställning i underkäken också. Vi håller tummarna.
Efter tandläkaren gick vi en runda på stan men vi hittade inget att handla. Då gick vi till Graffiti för en lunch. Jag tog dagens potatis med kyckling och dottern den vanliga med BARA smör och skinka. Nöjda och mätta.


På kvällen tog jag en dressyrlektion för Pia. Det gick ganska bra, vi red bom-övningar och skänkelvikningar. Det gick så där, ibland bra ibland inte så bra men det var roligt och jag fick använda både kropp och knopp. Vi avslutade passet med en galopp-övning, olika tempo och jag fick till en superbra riktigt kort samlad galopp i högervarvet. Gjorde samma i vänstervarv och det blev hyfsat men inte riktigt lika fint som i andra varvet. Men nu vet jag att vi kan och att det finns där någonstans inom både mig och ponnyn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar