torsdag 21 januari 2016

Ridning och löpning

Denna veckan har jag ponnyn i princip helt för mig själv. Dottern har massa annat för sig så jag har möjlighet att rida massor:) I tisdags började det bra, ponnyn var mjuk och fin och vi tränade massor på övergångar. Tillslut så tröttnade han väl, eller så är det snön och kylan som gör våra hästar lite väl pigga så här års. Efter ca 30 minuter började ponnyn att småbocka lite. Jag tyckte inte det var särskilt kul, blev faktiskt lite rädd. Så jag låtsades att jag var tuff och modig men att vår lektion ändå var slut så jag började trav av, han vill fortfarande bocka så det blev lite skritt innan jag fick hoppa av, lite tidigare än tänkt. Dagen efter hade jag lektion och spände mig nog lite för jag hade svårt att få till det där som jag eftersträvar, harmoni. Men det blev inget bockande, så jag försöker i kväll igen.

Lunchlöpning idag i skogen, så tyst, så vitt. Det var tunga ben idag och det lättade inte förrän efter 5 km sedan blev det faktiskt ganska trevligt. drygt 11 km i -8 grader. Blev kall men frös inte. Snötäcket är nog en decimeter men det hindrade inte en golfare, herre gud det finns fler galningar:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar